full telefonist

Jag måste bara berätta om igår när jag och Fanny ringde till Luleåtaxi för att boka en taxi vid 03.30 ungefär och telefonisten var antingen full eller så var hon jävligt nybörjare.

Jag - Hej jag skulle vilja boka en taxi.
telefonist- okej. - tystnad-
Jag- Hallåå?`
telefonist - Ja, jag är kvar. (glad röst)
jag - Asså har jag ringt rätt? är det här luletaxi?
telefonist- Ja det är det. -tystnad-
jag  - Hallå? 
telefonist - Hallå!
jag - Aaa, så vi vill ha en taxi till Bergnäset typ nu.
telefonist - Det är nog  bättre att ni går ut och haffar en taxi istället.
jag - Varför då? det är ju inga taxibilar här! 
telefonist - jaha okej var är ni då?  (less röst)
jag - utanför stadshotellet.
telefonist: jaha då kommer en taxi på 5 minuter. Tack hej -klick-
jag - öh jaha... okej tackhej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0